Op- en afhalen bij niet-essentiële winkels

Maatregelen click & collect

Vanaf woensdag 10 februari 2021 is het mogelijk om jouw bestellingen bij niet-essentiële winkels af te halen. Hiervoor gelden echter wel wat regels, waaronder:

- Doe vooraf (minimaal 4 uur van te voren) een (online) bestelling bij een winkel of een locatie met een winkelfunctie;

- Je ontvangt een bevestiging met een tijdslot wanneer de bestelling af te halen is;

- Er zit minimaal een dagdeel (4 uur) tussen het bestellen en afhalen;

- Afhalen kan alleen binnen het afgesproken tijdslot;

- De afspraakbevestiging bevat alle praktische informatie over het veilig en vlot afhalen van de bestelling;

- Je gaat alleen naar de winkel en haalt jouw bestelling op aan de deur van de winkel;

- Alleen als je klachtenvrij bent, kan de bestelling worden afgehaald;

- De winkelier zorgt ervoor dat jouw bestelling klaar staat;

- Je betaalt thuis vooraf, achteraf of zoveel mogelijk contactloos bij het afhalen.

- Daarbij blijven natuurlijk ook de andere basisregels gelden zoals de 1,5 meter afstand, hygiënemaatregelen en geen groepsvorming.

Verder zijn er nog enkele regels wat betreft ruilen en retourneren:

Niet direct ruilen

Direct ter plekke ruilen van  afgehaalde producten is niet toegestaan. Passen gebeurt thuis en ruilen kan volgens de voorwaarden van de winkelier per post.

Retourneren (terugbrengen) kan niet

Retour brengen naar de winkel is niet mogelijk. Als je een product hebt besteld en afgehaald en je wilt het retourneren, dan kan dat. Je hebt wettelijk een bedenktijd van 14 dagen om het per post terug te sturen en geld terug te krijgen. De winkelier geeft aan hoe retourneren mogelijk is.

Raadpleeg Rijksoverheid.nl voor alle maatregelen rondom click & collect. (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/winkels-en-contactberoepen/winkelen-en-boodschappen-doen)

clickcollect clickcollect